fredag 22. april 2011

Symaskin til "låns"....

Før Påske leverte jeg inn min Janome Horizon, for vi har samarbeidet dårlig siden jeg fikk den i hus i fjor høst!

Og jeg syr så mye at jeg liker dårlig å plages med symaskinen!!
 tålmodigheten min var oppbrukt, og jeg ringte alltid blide og trivelige Siri, på Kreativ på Steinkjer ;)

For å gjøre historien kort,begge symaskinene ble innlevert, den ene for service og Janome`n for om mulig å finne ut hvorfor den er så lite samarbeidsvillig....
Jeg fikk låne symaskin mens jeg venter :)
..og Siri visste kanskje at denne(Brother QC 1000) var riktig maskin å sende med meg ja! ;)

Satt oppe til langt på natt og sydde! DETTE er en maskin for meg!
Jeg har Brother 4000D fra før, og er avhengig av den! :) og denne nye har litt andre "finesser" som jeg liker!
Skjønner egentlig ikke hvorfor jeg valgte Janome...

Tror egentlig ikke Siri får tilbake denne drømmen av ei symaskin jeg!  ;)

oppdatering: har fått mail siden jeg postet innlegget...og det er tydeligvis flere som har samme problem med denne maskinen...
Den knytter ikke tråden i svingene ved frihåndquilting, for så å slite tråden...
Ha ei fortsatt GOD PÅSKE alle sammen :D

oppdatering på symaskintrøbbelet:
Jeg har nå byttet inn min Janome Horizon med denne symaskinen (mot et mellomlegg) og det angrer jeg ikke på!!!
Denne symaskinen er virkelig en DRØM å sy med!!

2 kommentarer:

Solveig Bloch sa...

Å streve med symaskina er så demotiverende på syinga at en har lyst til å slutte.Streva med min Janome Horizon jeg også, sendte den inn to ganger og til slutt fikk jeg ei ny av butikkselgeren(ikke av Janome nei)Siden har det bare vært lykke...aldeles herlig å sy med. Det finnes "mandagsmaskiner" og noen har trukket det loddet. Håper det går bra med deg også. Ha en fortsatt flott påske :o)

Unknown sa...

Så kjipt med maskina da! Jeg kjenner at jeg blir litt betenkt når jeg leser innlegget ditt nå. Jeg googlet og søkte tidligere for å være sikker på at jeg valgte riktig maskin da jeg skulle kjøpe ny. Jeg var nemlig ikke fornøyd med min Brother(NV-600) og ville prøve noe annet. Var ikke annet en skryt og godord, og fornøyde eiere av Horizon-maskina. Nå ser jeg at du plages med din, og at flere tydeligvis gjør det samme!?! Jeg opplever nemlig at min stadig hopper over sting og kutter overtråden når jeg frihåndsquilter!!!! Jeg trodde i starten at det var jeg som var uvant med maskinen og gjorde "noe" feil. Nå har jeg gjort dette endel, og samme feil kommer igjen,stadig!! Den syr normalt ellers, og når den ikke kutter tråden og jukser, er den en drøm å quilte med! ;) Nå blir jeg i tvil om jeg må få sjekket min også...!? *sukk* Spennende å høre hva som feiler din da, om det kan konkluderes med noen "diagnose"...?